Publicaties & Media
Artikelen / Wetenschappelijke Publicaties / Columns / Boeken / Max in de MediaBoeken
Professioneel inhuren van flexibele arbeid
Max Boodie, Rob de Laat, Paul Oldenburg
Enthri B.V., 2014
‘Professioneel Inhuren van Flexibele Arbeid‘ is het eerste handboek waarin alle aspecten van de Nederlandse flexmarkt aan bod komen en met CBS-cijfers worden onderbouwd.
Klik hier om het boek te zien/kopen op managamentboek.nl
Bekijk hier de recensie van DEAL!
Muren & Buren
Max Boodie, Alle Delfsma, Leon Fleuren
DPA Supply Chain People, 2010
Ontschotten moet, daar is men het in elk van de drie kerndisciplines inkoop, logistiek en operations wel over eens. Maar welke acties worden daarvoor nu concreet ondernomen?
Klik hier om het boek te zien/kopen op managamentboek.nl
Knijpen en Zuigen
Max Boodie
DPA Supply Chain People, 2008
Knijpen en Zuigen is een verzameling van twintig bespiegelingen. Met een vette knipoog worden uiteenlopende onderwerpen binnen het inkoopvak besproken.
Klik hier om het boek te zien/kopen op managamentboek.nl
Vinden en Binden… en andere prikkelende verhalen over inkoop 
Max Boodie
DPA Supply Chain People, 2008
Het moet en kan beter met het inkoopvak, dat is de druppel die uiteindelijk de hardste steen zal hollen.
Klik hier om het boek te zien/kopen op managamentboek.nl
Max in de Media
Max Boodie verscheen de afgelopen jaren met regelmaat in de media. Hier vindt u een selectie van publicaties, events en activiteiten.
Publicaties
Deal! – September 2014 – Het verschil tussen weten en doen
Management Executive – Mei/juni 2014 – De flexmarkt wordt nooit meer de oude
Deal! – Ispera 2014 in Zuid Afrika – Nederland zet opnieuw de standaard
Supply Chain Magazine – Weg met de schotten
Supply Chain Magazine – Professionele inkoop als innovatievoorwaarde
Radio
Werken.fm – Hradio – In gesprek met Max Boodie
Evenementen
Spreker
21 mei 2014 – Flexcongres
15 april 2014 – IPSERA
31 maart 2014 – Nevi Kring
Dagvoorzitter
21 maart 2014 – Haven Amsterdam
Wetenschappelijke Publicaties
The Purchasing Knowing Doing Gap and HRM Incentives
Max Boodie and Dirk-Jan Kamann
Several authors have observed that the daily practice in purchasing often differs from what literature prescribes. We also learned that many practitioners do actually know very well what ideally should be done, but do not practice those ideals. This paper will focus on three things: (1) is it possible to actually measure this ‘gap’ between how purchasing is executed on a number of aspects and how this ideally should be done in the eyes of the stakeholders involved; (2) establish the perception gaps – of both the actual and ideal situations – between the purchasing manager and internal clients; (3) to which extend do HRM incentives play a role in this, since they are assumed to steer the behavior of both the Purchasing Managers and the Internal Clients.
Lees de hele publicatie hier